02 март 2010

Скала с трапецоведни ниши при село Равен, 28 февруари 2010

Скалата с трапецовидни ниши се намира по дерето южно от шосето Равен - Татул. На картата е означена с кръгче. GPS координати: N 41°32.273´ E 25°31.097´.
 


Тук подът на трапецовидните източнородопски ниши е наклонен навън (роля може да е изиграла и ерозията). На него не би могло да се задържи нещо като урна с праха на умрелите например.




На горните снимки - скалата от юг. Трапецовидни ниши има и по западната страна.


Скалата от запад.





По дерето, на път до скалата.



На горните 2 снимки - Адам кая, която се намира съвсем близо до последните къщи на село Равен, в посока югозапад.



В покрайнините на село Равен. Местният човек, който ни упъти до скалата, нарече нишите "дженевиз" - т.е. генуезки.


6 коментара:

  1. Здравей, Иво! Този район е много интересен. Това дето го показваш, трябва да е местността "Казанките", малко известна, но забележителна местност. Това детос и го публикувал е уникален мегалит, някъде зад него, близо до селото има две гробници, които не успяхме да видим, кога ходихме лятото. Около селото също има уникални скали със "слънчеви кръгове" по тях. Но сигурно си ги огледал. Там има също едни Кара Ин, а за този мегалит - Адам кая, първом ни отведоха на съвсем друго място, което смятаха за Адам кая. Аз също се интересувам от такива работи и ходя по такива места, ако искаш, можем да си координираме усилията. Също съм и от Пловдив. Това е мейла ми jordanstajkov@abv.bg. пиши, ако смяташ,че можем да направим нещо съвместно.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте, страхотни снимки и упътвания. Запален съм по тези творения и чудеси на природата и хората. От Бургас съм и предимно ходя в Странджа, рядко в Родопите. Ако можете да ми кажете от къде да си сваля такава подробна карта на Родопи (и не само на тях) ще съм много благодарен. Е-маила ми е bodi_2000bg@yahoo.com Поздрави Димо Колев

    ОтговорИзтриване
  3. Карти има тук:
    http://www.topomaps.eu/europe/bulgaria.shtml
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз се интересувам от такива места и обичам да ги посещавам. Нямам много познания и научавам за тях предимно от такива публикации в интернет. Ако се организира нещо, моля да ми пишете, ако нямате нищо против естествено:)
    eli_wal@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  5. НАСКОРО БЯХМЕ ДО МЯСТОТО, КЪДЕТО ПОЧВА ПЪТЕКАТА ЗА ПЕЩЕРАТА УТРОБА. НА 5-100 МЕТРА ВДЯСНО ОТ ТАБЕЛАТА ДО ШОСЕТО НАГОРЕ ИМА ОТЧУПЕНА СКАЛА, ВЪРХУ КОЯТО ИМА 3 СКАЛНИ НИШИ. КАЗАХА МИ, ЧЕ САМО ТУК МОГАТ ДА СЕ ПИПНАТ С РЪКА СКАЛНИ НИШИ.

    ОтговорИзтриване
  6. В района на с. Равен по пътя за Вкаменената гора има също огромна скала с ниши. Намира се до коритото на реката. anabell_78@abv.bg

    ОтговорИзтриване