20 октомври 2009

Уинстън Чърчил



Със затруднение потискам порива си да изричам афоризми.

Най-добрият довод срещу демокрацията е петминутен разговор с редовия избирател.

Никой не твърди, че демокрацията е съвършена или премъдра. Всъщност тя е най-лошата форма на управление, с изключение на всички останали, пробвани някога.

Винаги избягвам предварителните прогнози, защото далеч по-добра политика е да прогнозираш събитията, след като те са се случили.

Дипломатът е човек, който мисли два пъти преди да не каже нищо.

Днес ще произнеса дълга реч. Нямах време да подготвя кратка.

(В отговор на въпроса какво прави) Просто подготвям моите спонтанни забележки.

Всеки умен човек може да направи план за победа по време на война, стига разбира се да не отговаря за осъществяването му.

Историята ще бъде снизходителна към мен, защото възнамерявам лично да я напиша.

Вярвам на статистиките само когато лично съм ги подправил.

Колкото и добра да е стратегията, трябва да се гледа и резултатът.

Недалновидно е да гледаш твърде надалеч.

Успехът се състои в способността да вървиш от провал към провал, без да губиш въодушевлението си.

Никога не съм приемал възгледа, че личностите съществуват, за да служат на държава или система.

Фанатик – това е човек, който не може да промени възгледите си и не е в състояние да смени темата.

В общи линии хората се делят на три групи: такива, които са притиснати от нуждата до смърт; такива, които са уплашени до смърт; и такива, които са отегчени до смърт.

Нищо в живота не е толкова ободряващо, колкото да стрелят в теб и да не те улучват.

Плашете се от излишните новаторства, особено ако са логически аргументирани.

Логиката е жалък водач в сравнение с обичая.

Той притежава всички добродетели, които не понасям и нито един от пороците, на които се възхищавам.

Спестяванията са нещо много хубаво, особено ако ги дължиш на родителите си.

Без традиции изкуството е като стадо овце без овчар. А без новаторство – труп.

Госпожо, всички бебета приличат на мен.

Начинът по който бебетата идват на бял свят е невъобразим. Не знам как Господ го е измислил.

Обичам прасетата. Кучето те гледа с възхищение, котката те гледа високомерно, само прасето те гледа като равен.

Конят е опасен отпред и отзад и неудобен по средата.

Моите вкусове са прости – лесно се задоволявам с най-доброто.

Идеалът ми за хубава вечеря е първо, да се яде добра храна; после да се обсъди добрата храна; и след като добрата храна бъде обсъдена обстойно, да се премине към обсъждането на добра тема – а разговора да водя аз.

Следобедният сън? Никакви половинчати мерки. Събличаш си дрехите и – право в леглото.

Следвал съм винаги формулата: не тичай, щом можеш да почакаш; не чакай, ако можеш да поседнеш; не сядай, ако можеш да полегнеш.

Моята гимнастика е да нося ковчезите на онези мои приятели, които са вярвали в бягането за здраве и гимнастическите упражнения.

Когато бях млад подофицер и участвах в Англо-бурската война, водата там не ставаше за пиене. За да я направим поносима, се налагаше да й добавяме уиски. След дълги и упорити усилия се научих да го харесвам.

Когато бях млад, възприех един принцип – никога да не пия преди обяд. Сега принципът ми е да не правя това преди закуска.

В живота си имам едно основно правило със силата на свещен ритуал и то е да пуша пури и да пия алкохол преди, след и, ако е възможно, по време на ядене, в това число закуска, обед и вечеря, и през всички промеждутъци между тях.

След войната имах избор между две положения: да завърша живота си или като депутат, или като алкохолик. Благодаря на Бога, задето ме насочи към правилния избор – вече не съм депутат (1959).

Тайната на моята жизненост? Имам само червени кръвни телца, алкохолът отдавна е унищожил всички бели.

Взех от алкохола повече, отколкото алкохолът – от мен.

Добре е за необразованите да четат сборници с цитати.


Няма коментари:

Публикуване на коментар